Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Διαδίκτυο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Διαδίκτυο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Εκσυγχρονίζοντας τη Δημόσια Διοίκηση

Αρκετές φορές χρειάστηκε ο δημόσιος υπάλληλος που εξυπηρετεί κάποιον πολίτη, να ανατρέξει σε κάποια υπουργική απόφαση, σε κάποιο προεδρικό διάταγμα, είτε σε κάποιο νόμο αλλά και το πλέον τραγικό αλλά και δυστυχώς πραγματικό, σε κάποιο βασιλικό διάταγμα. Μεγάλος μέρος από αυτά τα έγγραφα, τα οποία είναι απαραίτητα για να γίνει σωστά η εξυπηρέτηση των πολιτών βρίσκονταν σε σκονισμένους φακέλους οι οποίοι βρίσκονται συνήθως τοποθετημένοι όπως όπως σε διάφορες ντουλάπες ή ακόμα και υπόγεια. Ακόμη κάθε νέος νόμος ή υπουργική απόφαση που εκδίδεται αποστέλλεται στις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες πρέπει με τη σειρά τους να τα τυπώνουν σε αρκετά αντίγραφα και να τα διαμοιράζουν στα αρμόδια γραφεία των υπαλλήλων, όπου υπάρχουν και άλλα συσσωρευμένα έγγραφα.
Τα προβλήματα που προκύπτουν από την παραπάνω διαδικασία είναι πολλά. Τα έξοδα εκτύπωσης, αρχειοθέτησης και φύλαξης ακόμη περισσότερα. Ο χρόνος αναζήτησης συγκεκριμένων εγγράφων μεγάλος έως μερικές φορές ακόμη και τεράστιος. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να δαπανώνται άσκοπα χρήματα, να χάνονται εργατοώρες σε αναζήτηση εγγράφων και τέλος η υγεία των υπαλλήλων που έρχονται σε επαφή με τα σκονισμένα και μουχλιασμένα πολλές φορές έγγραφα να επιβαρύνεται ενώ ταυτόχρονα επιβαρύνεται και η ψυχολογική υγεία του πολίτη που προσπαθεί να εξυπηρετηθεί. Υπάρχει όμως λύση; Φυσικά και υπάρχει, αξιοποιώντας φυσικά τις νέες τεχνολογίες. Ας περιγράψουμε όμως ποια θα μπορούσε να είναι αυτή λύση.
Θα δημιουργηθεί και θα εγκατασταθεί ένας κεντρικός υπολογιστής στο Εθνικό Τυπογραφείο (όπως ο κεντρικός υπολογιστής του Διαύγεια), στον οποίο θα είναι υπάρχει μια βάση δεδομένων η οποία θα περιέχει ψηφιοποιημένα και ταξινομημένα όλα τα έγγραφα (νόμοι, υπουργικές αποφάσεις, έντυπα υποβολής κ.α.) που είναι απαραίτητα για τις εργασίες των δημοσίων υπαλλήλων.
Βέβαια για να προληφθούν φαινόμενα όπως αυτά που παρατηρούνται στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, το οποίο λόγω της αυξημένης κίνησης καθυστερεί δραματικά ή ακόμη και αδυνατεί να λειτουργήσει για αρκετές ώρες, θα εγκατασταθούν και στις δεκατρείς περιφέρειες κεντρικοί υπολογιστές οι οποίοι θα είναι ακριβή αντίγραφα του κεντρικού συστήματος το οποίο θα βρίσκεται στο εθνικό τυπογραφείο. Ο κεντρικός υπολογιστής κάθε περιφέρειας θα εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τις απαιτήσεις των δημοσίων υπαλλήλων της συγκεκριμένης περιφέρειας.

Ο κάθε δημόσιος υπάλληλος θα συνδέεται στο σύστημα (συγκεκριμένα με το σύστημα της περιφέρειας στην οποία ανήκει) μέσω του προσωπικού του λογαριασμού και έπειτα θα μπορεί να αναζητά και θα ανακτά οποιοδήποτε έγγραφο χρειάζεται. Επίσης ο υπάλληλος θα μπορεί να στείλει τις απορίες και τα σχόλια του σχετικά με οποιοδήποτε έγγραφο ώστε να υπάρχει η κατάλληλη ανατροφοδότηση και να υπάρξουν διορθώσεις όπου είναι απαραίτητο.
Όταν εκδίδεται ένα νέο έγγραφο π.χ. ένας νόμος, οι διαχειριστές θα ενημερώνουν το κεντρικό σύστημα με αυτό. Το κεντρικό σύστημα με τη σειρά του θα ενημερώνει τα συστήματα των περιφερειών. Παράλληλα θα ενημερώνονται, αυτόματα με e-mail οι υπάλληλοι που χρειάζονται ή που πιθανότατα να χρειαστούν το συγκεκριμένο έγγραφο. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση των δημοσίων υπαλλήλων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Ακόμη όταν ένα έγγραφο παύει να ισχύει ή αντικαθίσταται από κάποιο άλλο, θα μπαίνει σε υποσύστημα αρχείου. Βέβαια και πάλι το σύστημα θα ενημερώνει τους υπαλλήλους αυτόματα μέσω e-mail.
Η παραπάνω λύση που προτείνεται είναι σχετικά απλή και αν η μελέτη (και γιατί όχι και η ανάπτυξη) του συστήματος δοθεί στα ερευνητικά εργαστήρια της εγχώριας πανεπιστημιακής κοινότητας (τα οποία διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία), μπορεί τότε το κόστος να ελαττωθεί δραματικά.
Λύσεις υπάρχουν βούληση από τους κυβερνόντες δεν υπάρχει…

Ντάνης, Γ. «Εκσυγχρονίζοντας τη Δημόσια Διοίκηση». Εφημ. Θεσπρωτών … Διαβούλευση 83 (Ηγουμενίτσα), 07/05/2012, σελ. 8.

Πώς ο ΑΣΕΠ θα γινόταν λιγότερο γραφειοκρατικός …

Επειδή το να καταθέτεις συνεχώς τα ίδια και τα ίδια χαρτιά στον ίδιο φορέα που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο ΑΣΕΠ, κοστίζει τόσο σε χρήματα όσο και σε χρόνο επεξεργασίας των αιτήσεων, θα μπορούσαν οι κυβερνόντες πολύ απλά να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία. Το διαδίκτυο σε συνδυασμό με τα πληροφοριακά συστήματα θα μπορούσε να είναι το κλειδί της υπόθεσης. Ας δούμε πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό.
Ο πολίτης θα πηγαίνει σε κάποιο γραφείο του Ο.Α.Ε.Δ. όπου θα καταθέτει επικυρωμένα αντίγραφα των πτυχίων και των βεβαιώσεων γνώσεων που διαθέτει και ο αρμόδιος υπάλληλος θα δημιουργεί ένα λογαριασμό στο σύστημα και θα καταχωρεί τα στοιχεία. Έτσι θα γίνεται και η βεβαίωση της ύπαρξης των εγγράφων. Αφού ολοκληρωθεί η εγγραφή στο σύστημα, ο πολίτης θα παίρνει τα στοιχεία του λογαριασμού του (όνομα χρηστή και κωδικό πρόσβασης) και με αυτά θα μπορεί μέσω του διαδικτύου να ελέγχει το λογαριασμό του και να στέλνει αιτήσεις για τη θέση που επιθυμεί. Αν ωστόσο αποκτήσει κάποιο επιπλέον προσόν θα μπορεί να το καταχωρεί πάλι από το γραφείο του Ο.Α.Ε.Δ. .
Όταν δημοσιοποιηθεί κάποια προκήρυξη το σύστημα θα εμφανίζει την επιλογή για να κάνει αίτηση μόνο σε αυτόν που πληροί τις προϋποθέσεις που προβλέπει η προκήρυξη. Για παράδειγμα αν προκηρύσσεται μία θέση ΤΕ Πληροφορικής το σύστημα δεν θα επιτρέπει να κάνει κάποιος αίτηση που έχει πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού. Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί ο όγκος των απορριπτέων αιτήσεων.
Όταν ολοκληρωθεί η περίοδος των αιτήσεων, ο Α.Σ.Ε.Π. θα μπορεί άμεσα μέσα σε λίγα λεπτά (ο χρόνος ποικίλει ανάλογα το μέγεθος του αριθμού των αιτήσεων) να έχει τον πίνακα των επιτυχόντων ταξινομημένο σύμφωνα με τη μοριοδότηση που έχει τεθεί στην προκήρυξη. Έπειτα θα ενημερώνονταν οι επιτυχόντες με e-mail και θα δημοσιοποιείται ο σχετικός πίνακας. Όσοι καλύπτουν τις θέσεις μαζί με συγκεκριμένο αριθμό αναπληρωματικών θα πρέπει να προσκομίζουν σε μικρό χρονικό διάστημα τα στοιχεία με βάζει τα οποία απόκτησαν τα συγκεκριμένα μόρια και τα οποία θα δημοσιοποιηθούν στο διαδίκτυο για να υπάρχει πλήρη διαφάνεια. Αυτό που περιγράφτηκε προηγουμένως ήταν μια πρώτη προσέγγιση της λύσης του προβλήματος της γραφειοκρατίας του ΑΣΕΠ στο θέμα των διαγωνισμών.
...............
Όπως μπορεί κάποιος να δει λύσεις υπάρχουν, διάθεση από την πολιτική ηγεσία ίσως δεν υπάρχει.

Ντάνης, Γ. «Πώς ο ΑΣΕΠ θα γινόταν λιγότερο γραφειοκρατικός …». Εφημ. Θεσπρωτών … Διαβούλευση 80(Ηγουμενίτσα), 16/04/2012, σελ. 9.

Το διάβασα στο internet…

Πλέον οι φράσεις «το άκουσα στο ραδιόφωνο», «το διάβασα στην εφημερίδα», «το είδα στην τηλεόραση» και τέλος «μου είπε ο ξάδερφος της ανιψιάς του κουνιάδου μου» έχουν αντικατασταθεί από τη φράση «το διάβασα στο internet». Αμέσως θα πρέπει να μας δημιουργηθεί η απορία για το κατά πόσο αξιόπιστη είναι η ιστοσελίδα ή το blog που το διαβάσαμε.
Τα τελευταία χρόνια εκτός από τις ιστοσελίδες έχουν αναπτυχθεί και τα blogs τα οποία δημιουργούνται μέσα σε λίγα λεπτά και ο χρήστη μπορεί να ξεκινήσει την ανάρτηση άμεσα. Τα περισσότερα blogs είναι ανώνυμα και συνήθως αναξιόπιστα. Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις που όμως επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Η δύναμη κάποιων blogs αγγίζει την δύναμη μεγάλων ραδιοτηλεοπτικών σταθμών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ενός γνωστού blog του troktiko.blogspot.com που σήμερα η αξία του ονόματος και μόνο έχει αποτιμηθεί στο 1.000.000 ευρώ.
Σήμερα βρισκόμαστε στην αρχή της άτυπης προεκλογικής περιόδου με τα διάφορα blogs να ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια και τα οποία αυτοχαρακτηρίζονται ως ανεξάρτητα, μαχητικά και φερέγγυα, κάτι που μόνο αληθές δεν είναι. Αν κάποιος δει τις αναρτήσεις των εν λόγω blogs συνολικά και με αντικειμενική ματιά θα καταλάβει ποια είναι τα συμφέροντα που εκπροσωπούν. Ακόμη όσο πλησιάζουν οι εκλογές και ειδικά την περίοδο που επίσημα οι εταιρείες δημοσκοπήσεων απαγορεύεται να δημοσιοποιούν ή να διαψεύδουν δημοσκοπήσεις τόσο τα καθοδηγούμενα blogs θα δημοσιοποιούν δημοσκοπήσεις που μόνο αληθινές δεν είναι και σαν στόχο θα έχουν να συσπειρώσουν τους κομματικούς οπαδούς των κομμάτων από τα οποία πληρώνονται. Ένα ακόμα φαινόμενο της προεκλογικής περιόδου είναι η καθοδηγούμενη λασπολογία προς συγκεκριμένα πρόσωπα με τη μορφή αποκαλύψεων που όμως κάποιες φορές έχει βάση.
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που αγνοούν ότι στο διαδίκτυο μπορεί κάποιος να γράψει κάτι χωρίς να ελεγχθεί αν είναι ορθό. Και καλά να διαβάσεις ένα κουτσομπολιό, αν όμως διαβάσεις για μια πρακτική θεραπεία μιας ασθένειας και την εφαρμόσεις χωρίς να συμβουλευτείς κάποιον ιατρό τότε τα πράγματα σοβαρεύουν επικίνδυνα. Δυστυχώς πολλοί συνάνθρωποι μας δέχονται άκριτα ότι θεραπείες διαβάζουν και τις εφαρμόζουν με αποτέλεσμα πολλές φορές να επιδεινώνουν την υγεία τους αντί να την καλυτερεύουν.
...........................
“Η κριτική σκέψη είναι αυτή που θα μας βγάλει αλώβητους από τον κυκεώνα της λάσπης του διαδικτύου”


Ντάνης, Γ. «Το διάβασα στο internet…». Εφημ. Θεσπρωτών … Διαβούλευση 79 (Ηγουμενίτσα), 09/04/2012, σελ. 9.

Διαδικτυακά Χριστούγεννα …

e-ευχές
Το παραδοσιακό ταχυδρομείο, κατακλύζεται από ευχετήριες κάρτες και γράμματα των μικρών παιδιών προς τον Άγιο Βασίλη. Τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα έκαναν και κάνουν ρεπορτάζ για το θέμα. Παρότι η κίνηση είναι υψηλή μια μερίδα ανθρώπων προτιμά την χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έναντι του “παραδοσιακού”. Το ποσοστό αυτών των ανθρώπων αυξάνεται χρόνο με το χρόνο και η αύξηση αυτή αποτυπώνεται στους εξυπηρετητές ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Στα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συγκαταλέγονται φυσικά η αμεσότητα της παράδοσης, καθώς η παράδοση στον παραλήπτη γίνεται σε δευτερόλεπτα. Επίσης η δυνατότητα πολλαπλής αποστολής,με ένα κλικ, παρέχει ευκολία στους χρήστες του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κερδίζοντας έτσι χρόνο για ξεκούραση. Τέλος η χρήση τουηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτελεί και μια οικονομική λύση. Τα κοινωνικά δίκτυα,που έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και αυτά από τις μέρες των γιορτών. Οι αναρτήσεις ευχών στις σελίδες των χρηστών καθώς και τα μηνύματα που ανταλλάσουν οι χρηστές των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Μία έρευνα που διεξήγαγε η Microsoft μέσω του msn στους επισκέπτες 12 Ευρωπαϊκών χωρών, μέσα σε αυτές και η Ελλάδα, για τονπροτιμώμενο τρόπο αποστολής ευχών έδωσε τα ακόλουθα αποτελέσματα:
  • Τηλεφωνικές κλήσεις (74%)
  • Γραπτά μηνύματα (50%)
  • e-mail (20%)
  • Παραδοσιακή ευχετήρια κάρτα μέσω ταχυδρομείου (17%)
  • Μηνύματα στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (14%)
  • Συνομιλία με video (4%)
e-αγορές
Τα Χριστούγεννα είναι και περίοδος αγοράς δώρων και διακοπών. Και στις δύο περιπτώσεις το διαδίκτυο παρέχει πληθώρα προσφορών τόσο σε δώρα όσο και σε ταξιδιωτικούς προορισμούς για διακοπές. Πολλά ξενοδοχεία και ταξιδιωτικά γραφεία κάνουν τις προσφορές τους, στο διαδικτυακό κοινό και αρκετές φορές είναι πραγματικές προσφορές. Στο θέμα των δώρων πέρα από την μεγάλη ποικιλία μπορεί κανείς να εντοπίσει γρήγορα, και σε πολλές περιπτώσεις οικονομικότερα, από το σπίτι τα δώρα που θέλει να κάνει.
------------------------------
Καλά Χριστούγεννα. Εύχομαι το 2012 να είναι μια δημιουργική χρονιά, γεμάτη ευτυχία,
απαλλαγμένη από τα αρνητικά της χρονιά που φεύγει…
Χρόνια πολλά
Γεώργιος Β. Ντάνης



Ντάνης, Γ. «Διαδικτυακά Χριστούγεννα». Εφημ. Θεσπρωτών…Διαβούλευση 63 (Ηγουμενίτσα), 19/12/2011, σελ. 8.

Πολιτική και Διαδίκτυο

Η αύξηση της ταχύτητας, σε συνδυασμό με την μείωση των τιμών, των συνδέσεων πρόσβασης στο διαδίκτυο, έχει οδηγήσει στην κατακόρυφη αύξηση του αριθμού των χρηστών που έχουν πρόσβαση σ’ αυτό (46,2% των Ελλήνων διαθέτει πρόσβαση σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία). Ακόμη, η δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο ξεπερνά πλέον τους σταθερούς και τους φορητούς υπολογιστές και γίνεται από περισσότερα σημεία όπως είναι, τα κινητά τηλέφωνα, τα table pc και τα έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), οι πωλήσεις των οποίων έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Μέσα στην νέα καθημερινότητα που διαμορφώνεται, όπου το διαδίκτυο εισέρχεται όλο και περισσότερο στις καθημερινές μας συνήθειες δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστοι, οι πολιτικοί, η πολιτική αλλά και η παραπολιτική. Όπως αναφέραμε και παραπάνω το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους πολιτικούς (και ιδιαίτερα από τα οργανωμένα επικοινωνιακά επιτελεία τους). Έφτιαξαν λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mails) όπου, στέλνουν ενημερωτικά μηνύματα στους ψηφοφόρους και απαντούν σε απορίες πολιτών. Δημιούργησαν, ιστοσελίδες όπου έχουν αναρτήσει τις ανακοινώσεις και τα δελτία τύπου που εκδίδουν, τις ομιλίες τους, το πρόγραμμα με τις δραστηριότητες τους, φωτογραφικό υλικό με της εμφανίσεις τους καθώς και τα προεκλογικά τους σποτ. Επίσης δημιούργησαν σελίδες σε ιστοσελίδες κοινωνική δικτύωσης (π.χ. facebook και twitter) από όπου ενημερώνουν τους “φίλους” (ή likers) για τις δραστηριότητες τους και κοινοποιούν πολυμεσικό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά αποσπάσματα) από τις δραστηριότητες τους. Ωστόσο υπάρχουν και πολιτικοί οι οποίοι δεν διαθέτουν καν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) πόσο μάλλον ιστοσελίδα.
Mία επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Κοινοβουλίου (http://www.hellenicparliament.gr/) όπου αναφέρονται τα στοιχεία επικοινωνίας με τους βουλευτές και τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου διαπιστώνει κανείς τα παρακάτω:
  • το 92% (277 βουλευτές) διαθέτει λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και 8% (23 βουλευτές) δεν διαθέτουν ή δεν έχουν ενημερώσει την ιστοσελίδα του κοινοβουλίου με το λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους.
  • το 39% (δηλ.117 βουλευτές) δεν διαθέτουν ιστοσελίδα ή δεν έχουν ενημερώσει για την ιστοσελίδα τους, την ιστοσελίδα του Ελληνικού Κοινοβουλίου
  • από αυτούς που διαθέτουν ιστοσελίδα (61% ή 183 βουλευτές), μόνο οι 127 βουλευτές διατηρούν ενημερωμένες τις ιστοσελίδες τους. Επίσης, 56 βουλευτές έχουν αφήσει στην τύχη της την ιστοσελίδα τους, η οποία είναι πεπαλαιωμένη ή έχει απενεργοποιηθεί.
  • με βάση τις ιστοσελίδες τους, 83 βουλευτές διαθέτουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Facebook και 43 βουλευτές διαθέτουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Tweeter
Μπορεί η πολιτική να έχει περάσει και σε ένα άλλο επίπεδο, όπου η μάχη για την επικράτηση αγγίζει τις μάχες για την επικράτηση στα παραδοσιακά ΜΜΕ (Τύπος, Τηλεόραση, Ραδιόφωνο), όμως υπάρχουν ακόμα κάποιοι βουλευτές που αντιστέκονται ή αγνοούν τη δύναμη του διαδικτύου.
Το διαδίκτυο όμως, δεν βοήθησε μόνο στην αλλαγή της πολιτικής προς το καλύτερο αλλά και στην εξάπλωση και την διάδοση φημών, ψευδών ειδήσεων τα οποία είχαν ως σκοπό την συκοφάντηση πολιτικών προσώπων. Επίσης διαδόθηκαν και «νέα» τα οποία ο εκάστοτε πολιτευτής δεν θα ήθελε να γνωρίζουν οι πολίτες για τα πεπραγμένα του ή για κάποια σκιά γύρω από το όνομα του ή ακόμα και για θέματα που αφορούν την ίδια του την οικογένεια.
………………
Η κριτική σκέψη είναι αυτή που θα μας βγάλει από τη θάλασσα των
πληροφοριών που μας κατακλύζουν στο διαδίκτυο….


Ντάνης, Γ. «Πολιτική και Διαδίκτυο». Εφημ. Θεσπρωτών…Διαβούλευση 60 (Ηγουμενίτσα), 21/11/2011, σελ. 8.

Που πήγαν τα λεφτά; …. και για ιστοσελίδες!

Η κατασκευή και η λειτουργία μιας ιστοσελίδας δεν διέπεται μόνο από το κατασκευαστικό της κομμάτι, το οποίο ποικίλοι ανάλογα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη. Απαιτούνται επίσης, η κατοχύρωση του ονόματος (π.χ. www.diavouleusi.gr) καθώς και η δέσμευση συγκεκριμένου χώρου σε κάποιον εξυπηρετητή (web server) στον οποίο θα αποθηκευτεί. Στο όνομα, η ενοικίαση γίνεται μέσω εταιρειών και υπεύθυνη για την κατάληξη .gr, που προσδιορίζει την Ελλάδα, είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Για την διάθεση χώρου, υπάρχουν αρκετές εταιρείες οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες ενοικίασης χώρου και παράλληλα διάθεσης και κάποιων επιπλέον δυνατοτήτων. Το τελικό κόστος κατασκευής βγαίνει αν προσθέσουμε το κόστος κατασκευής, το κόστος ενοικίασης του χώρου και φυσικά το κόστος αγοράς του ονόματος.
Πρόσφατα δύο βουλευτές, του ελληνικού κοινοβουλίου, κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή, των Ελλήνων, προκειμένου να τους γνωστοποιηθούν τα στοιχεία για το κόστος κατασκευής των ιστοσελίδων των δημόσιων οργανισμών – υπηρεσιών. Η απάντηση ήρθε και όσοι γνωρίζουν τα βασικά γύρω από το αντικείμενο της κατασκευής ιστοσελίδων και ύστερα από μία απλή επίσκεψη στις εν λόγω ιστοσελίδες, έμειναν εμβρόντητοι από τα υπέρογκα ποσά .
Τα ποσά που προέκυψαν με φθίνουσα σειρά είναι:
  1. Ιστοσελίδα του ΙΚΑ – 2.200.000 €
  2. Ιστοσελίδα του Εφετείου Αθηνών Θεσσαλονίκης – 1.406.363 €
  3. Ιστοσελίδα του Υπουργείου Εξωτερικών – 1.291.150 €
  4. Ιστοσελίδα της Βουλής των Ελλήνων - 1.120.00 €
  5. Ιστοσελίδα του ΝΑΤ – 900.000 €
  6. Ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας – 359.380 €
  7. Ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου της Χίου – 357.218 €
  8. Ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου της Αιτωλοακαρνανίας – 351.466 €
  9. Ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου της Φθιώτιδας – 339.745 €
  10. Ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου των Κυκλάδων - 241.264 €
Η παραπάνω «χρυσή δεκάδα», αποτελεί δυστυχώς μόνο την κορυφή ενός πολύ μεγάλου και ιδιαιτέρως ακριβού παγόβουνου. Τις τέσσερις τελευταίες θέσεις τις καταλαμβάνουν Επιμελητήρια με μέσο όρο κατασκευής περίπου 297.423 € ενώ αντίθετα η Ιστοσελίδα για ένα άλλο επιμελητήριο, το επιμελητήριο της Φωκίδος, κόστισε μόλις 8.187 €. Παρατηρούμε λοιπόν την τρομακτική διαφορά που υπάρχει. Στις περισσότερες περιπτώσεις το 80% των χρημάτων προέρχεται από κοινοτικά χρήματα όπως για παράδειγμα το ΕΣΠΑ και μόνο το 20% από Εθνικούς πόρους αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν παρατηρούμε και πάλι μια διόλου ευκαταφρόνητη κατασπατάληση χρημάτων τα οποία μας δόθηκαν από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα και εμείς δεν μπορέσαμε για άλλη μια φορά να τα διαχειριστούμε σωστά.
Μία λύση που θα μπορούσε να περιορίσει το κόστος κατασκευής αποτελούν και τα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας. Σε κάποια από αυτά γίνεται σοβαρή δουλειά, παρά τις αντιξοότητες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Διαθέτουν αρκετά “εργαλεία” για να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση και στην ορθολογιστική διαχείριση των χρημάτων. Τέτοια “εργαλεία” είναι τα ερευνητικά εργαστήρια, η πρακτική άσκηση, η δεκάωρη απασχόληση φοιτητών και φυσικά οι πτυχιακές – διπλωματικές εργασίες των ίδιων των φοιτητών, “εργαλεία” τα οποία δυστυχώς παραμένον αναξιοποίητα



Ντάνης, Γ. «Που πήγαν τα λεφτά; …. και για ιστοσελίδες!». Εφημ. Θεσπρωτών…Διαβούλευση 59 (Ηγουμενίτσα), 14/11/2011, σελ. 8.

Διαδίκτυο και ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις

Τις τελευταίες ημέρες οι πολιτικές εξελίξεις ήταν καταιγιστικές, σε τέτοιο βαθμό που οι πληροφορίες, τα διάφορα σενάρια και τελικά τα γεγονότα, έρχονταν σωρηδόν και η κοινή γνώμη παρακολουθούσε έκπληκτη τις εξελίξεις. Η ονοματολογία έδινε και έπαιρνε, ονόματα κλείδωναν και πέντε λεπτά αργότερα ξεκλείδωναν. Οι εφημερίδες μετά την έκδοση τους αδυνατούσαν να αλλάξουν και τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα μετέδιδαν πληροφορίες αφού πρώτα προσπαθούσαν, όχι πάντα με επιτυχία, να τις διασταυρώσουν. Μέσα σε έναν κυκεώνα πολιτικών εξελίξεων και διαρροών πολιτικών πληροφοριών το διαδίκτυο μεσουρανεί στην μετάδοση πληροφοριών, έγκυρων και μη. Από τη μία η εν μέρη ανωνυμία και από την άλλη η ταχύτατη μετάδοση & διάδοση των πληροφοριών έκανε το διαδίκτυο το δημοφιλέστερο μέσο για την πληροφόρηση.
Τα blogs, το twitter, τα διάφορα site, το facebook πήραν κυριολεκτικά φωτιά, καθώς οι αναρτήσεις και οι ενημερώσεις ήταν συνεχείς. Βουλευτές ανακοίνωναν τις προθέσεις τους από το twitter και το facebook, τις οποίες αργότερα ορισμένοι αναιρούσαν στην πράξη προκαλώντας το μένος των “φίλων” – “followers” τους, το οποίο και αποτυπωνόταν στις σελίδες τους σε Facebook και Twitter. Ακόμα και ο ίδιος ο πλέον πρώην πρωθυπουργός, Γ.  Παπανδρέου, ανακοίνωνε τις προθέσεις και τις ενέργειες του μέσω twitter. Δημοσιογράφοι εξέθεταν τις απόψεις και τις πληροφορίες τους μέσα από το twitter και το facebook ακόμα και στις 3 τα ξημερώματα. Άτομα του lifestyle σχολίαζαν, με χιουμοριστικό τρόπο τις περισσότερες φορές, τα τεκταινόμενα. Επίσης, οι πολίτες σχολίαζαν με καυστικό τρόπο τις εξελίξεις, που χαρακτηρίστηκαν από πολλούς, θρίλερ.
Σύμφωνα με την Google, 3-11 Νοεμβρίου οι αναζητήσεις για σελίδες ενημερωτικού χαρακτήρα παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση, περίπου 40%. Η ιστοσελίδα της Alexa (εταιρεία που μας παρέχει πληροφορίες για την επισκεψιμότητα μιας σελίδας), μας πληροφορεί ότι το ίδιο διάστημα είχαμε μεγάλη αύξηση της κίνησης στα blog κατατάσσοντας το blogspot.com (σέρβερ που φιλοξενεί τα blogs) στην τέταρτη θέση της επισκεψιμότητα στην Ελλάδα.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής δεν είχαμε μόνο μπροστά στις κάμερες στο μέγαρο Μαξίμου, αλλά και πίσω από αυτές οπού η Ομάδα Επικοινωνιακού Σχεδιασμού της Γ.Γ του Πρωθυπουργού παρέδωσε στο επιτελείο του νέου πρωθυπουργού τους λογαριασμούς στο Twitter, το Flickr και το YouTube και για του λόγου το αληθές παρακάτω η ανακοίνωση στο λογαριασμό του twitter, του πρωθυπουργού:

PrimeministerGR Prime Minister, GR
Ανακοίνωση από Web Team: Οι λογαριασμοί του Πρωθυπουργού σε Twitter, Flickr, Youtube είναι θεσμικοί. Θα παραδοθούν στο νέο Πρωθυπουργό

Βλέπουμε λοιπόν ότι οι πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών σηματοδότησαν μια νέα εποχή στην ενημέρωση στην οποία πλέον προστέθηκε μια ακόμη διάσταση, το διαδίκτυο.


Ντάνης, Γ. «Διαδίκτυο και ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις». Εφημ. Θεσπρωτών… Διαβούλευση 58 (Ηγουμενίτσα), 14/11/2011, σελ. 8.

Κινήματα και διαδίκτυο...

Στην παγκόσμια ιστορία έχουμε δει αρκετά κινήματα, (πολιτικά, κοινωνικά, ιδεολογικά κ.α.). Κάποια από αυτά πέτυχαν το σκοπό τους και άλλαξαν την πορεία της ιστορίας με ειρηνικό τρόπο και άλλα γράφτηκαν με πορφυρά γράμματα στο βιβλίο της. Στο άρθρο που ακολουθεί δεν θα κρίνουμε τα κινήματα, αλλά θα αναλύσουμε την επιρροή που δέχτηκαν από το διαδίκτυο.
Αρκετά από τα κινήματα που δημιουργήθηκαν δεν κατόρθωσαν να παραμείνουν ενεργά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κύρια αιτία, η δυσκολία στην άμεση ενημέρωση και η οργάνωση των μελών τους. Πλέον αυτό το εμπόδιο έχει ξεπεραστεί με την ανάπτυξη του διαδικτύου. Στην Ελλάδα παρατηρούμε την ύπαρξη κινημάτων διαμαρτυρίας που δημιουργήθηκαν από λίγα άτομα και μέσω του διαδικτύου εξελίχθησαν, γνωστοποιήθηκαν στο ευρύ κοινό και εδραιώθηκαν έχοντας μεγάλο αριθμό μελών. Πρόσφατα παραδείγματα τέτοιων κινημάτων είναι το κίνημα «Δεν Πληρώνω» καθώς και διάφορες πορείες για κάποιο συγκεκριμένο σκοπό (Παρίες για τον Αλέξη, Δεκέμβριος 2008).
Υπάρχουν ωστόσο και κινήματα που μέσω του διαδικτύου έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την πολιτική κατάσταση μιας χώρας, όχι μόνο ως προς το σκέλος της εκλογής - ανάδειξης ατόμων, αλλά και ως προς την ανατροπή πολιτικών και τη ρήξη καθεστώτων. Απτά παραδείγματα τέτοιων κινημάτων αποτελούν τα κινήματα στη Ταϊλάνδη, την Αίγυπτο και το πιο πρόσφατο στη Λιβύη (με την δολοφονία του Λίβυου Δικτάτορα, Μουαμάρ Καντάφι, στις 20/10/2011) όπου οι κάτοικοι των χωρών αυτών οργανώθηκαν μέσω του διαδικτύου κατά των απολυταρχικών καθεστώτων. Μία σπίθα, μια αναφορά, μια ανάρτηση σε ένα profile ενός χρήστη, ήταν αρκετή ώστε το μήνυμα να μεταδοθεί αστραπιαία σε ολόκληρη τη χώρα.
Η οργάνωση συγκεντρώσεων μέσω του διαδικτύου υπήρξε εφαλτήριο για την δημιουργία και τον συντονισμό ενός ενιαίου μετώπου πολιτών κατά απολυταρχικών καθεστώτων εξουσίας. Όμως αυτή τη δραστηριότητα την γνώριζαν εξίσου καλά τα καθεστώτα, τα οποία είχαν ξεκινήσει ένα κυνηγητό για την χειραγώγηση του διαδικτύου. Τα ΜΜΕ είχαν περιέλθει στην κυριαρχία τους και κατείχαν τον απόλυτο έλεγχο στην ενημέρωση μέσω αυτών, κάτι τέτοιο όμως αδυνατούσαν να κάνουν και με το διαδίκτυο. Τα ΜΜΕ έπαιζαν ολοένα και μικρότερη σημασία στην ενημέρωση, αφού η ενημέρωση γινόταν πλέον μέσα από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (κατά κύριο λόγο μέσω του Facebook και του twitter), τα blogs και τα διάφορα ενημερωτικά e-mails. Η απαγόρευση της πρόσβασης στο διαδίκτυο ήταν το δεύτερο βήμα στο οποίο προχώρησαν ώστε να ανακόψουν την δυναμική των κινημάτων. Η ενημέρωση προσωρινά είχε διακοπεί, ωστόσο δεν άργησε να επανέλθει αφού οι χρήστες έβρισκαν εναλλακτικούς τρόπους πρόσβασης στο διαδίκτυο (κυρίως μέσω ξένων παρόχων διαδικτύου).
Αυτό δεν άφησε ανεπηρέαστους και πολίτες άλλων χωρών που βρισκόταν σε παρόμοια κατάσταση και οι οποίοι με τη σειρά τους οργανώθηκαν και επαναστάτησαν για μια ελεύθερη και δημοκρατική κοινωνία. Το μήνυμα έλαβαν και πολίτες χωρών οι οποίοι αγνοούσαν την ύπαρξη αυτών των τυραννικών καθεστώτων καθώς και για τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι πολίτες των χωρών αυτών. Η συμπαράσταση και η βοήθεια από τους πολίτες ξένων χωρών ήταν πλέον γεγονός. Το διαδίκτυο είχε παίξει πλέον, το δικό του καθοριστικό ρόλο στην ανατροπή της πολιτική κατάστασης που επικρατούσε.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι το διαδίκτυο βοήθησε στην ταχεία εξάπλωση και οργάνωση των πολιτών με στόχο την διεκδίκηση μιας καλύτερης ζωής και ενός δημοκρατικότερου καθεστώτος όπου η δικαιοσύνη και η αρχή της ισότητας όλων στο σύνταγμα θα παίζει κυρίαρχο ρόλο.


Ντάνης, Γ. «Κινήματα και Διαδίκτυο». Εφημ. Θεσπρωτών… Διαβούλευση 56 (Ηγουμενίτσα), 31/10/2011, σελ. 7.