Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημόσια διοίκηση. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημόσια διοίκηση. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τιτιβίσματα / Επίσημες Ιστοσελίδες Δήμων της Θεσπρωτίας

Τα τιτιβίσματα …

Η αύξηση των χρηστών του twitter το κατέστησε ένα από τα ισχυρά μέσα του χώρου, μέσα από το οποίο πολιτικοί, αθλητές και γενικότερα πρόσωπα της δημοσιότητας εκφράζουν τις απόψεις και τις σκέψεις τους ή απλά κοινοποιούν κάτι που τους άρεσε. Οι πολιτικοί που αποτελούν την νέα “ομάδα που μπήκε στο παιχνίδι” χρησιμοποιούν το twitter και για να “εξαπολύσουν" επιθέσεις εναντίον των πολιτικών τους  αντιπάλων.
Τις τελευταίες μέρες το twitter έχει την τιμητική. Μία αθλήτρια έπειτα από μία ανάρτηση της (συγκεκριμένα έγραψε «Με τόσους Αφρικανούς στην Ελλάδα, τουλάχιστον τα κουνούπια του Δυτικού Νείλου θα τρώνε σπιτικό φαγητό!!») αποκλείστηκε από τη συμμετοχή της στους Ολυμπιακούς Άγονες του 2012. Όμως δεν είναι μοναδικό αυτό το φαινόμενο. Ο Ελβετός αμυντικός ποδοσφαιριστής της Εθνικής Ελβετίας αποκλειστικέ επίσης από την συμμετοχή του στους Ολυμπιακούς Άγονες του 2012 λόγω του σχολίου του (συγκεκριμένα έγραψε “Θέλω να δείρω όλους τους Νοτιοκορεάτες. Είναι διανοητικά καθυστερημένοι ηλίθιοι”) στο twitter. Είναι φανερό ότι οι δύο αθλητές δεν τήρησαν το αρχαιοελληνικό ρητό «το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν».

Τα σχόλια στο twitter έδιναν και έπαιρναν κατά την διάρκεια της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων τι στιγμή που εισερχόταν πρώτη στο στάδιο η Ελληνική Αποστολή. Συγκεκριμένα πολλοί ήταν εκείνοι που ειρωνεύτηκαν, διακωμώδησαν την Ελλάδα μας, θέτοντας το ερώτημα αν  η χώρα μας πλήρωσε την σημαία ή την χρωστάει ή αν την έχει υποθηκευμένη. Αυτοί όμως αγνοούν ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες γεννήθηκαν στη χώρα μας η οποία μεταλαμπάδευσε τον πολιτισμό και τη δημοκρατία σε παγκόσμιο επίπεδο και συνεπώς δεν έχουν το δικαίωμα να μιλούν προσβλητικά και να αστειεύονται εις βάρος μας.
Προσοχή λοιπόν με τις Ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωση γιατί μία ανάρτηση μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω ….
-----------------------------------------------------------------------------------
Επίσημες Ιστοσελίδες Δήμων
Κάνοντας μια επίσκεψη στις επίσημες ιστοσελίδες των δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας βρήκαμε κάποια ενδιαφέροντα ευρήματα. Πιο συγκεκριμένα τα ευρήματα παραθέτονται παρακάτω.
Ο Δήμος Ηγουμενίτσας χρησιμοποιεί ως επίσημη Ιστοσελίδα αυτή που βρίσκεται στη διεύθυνση http://www.igoumenitsa.gr και όχι την Διαδικτυακή Πύλη  (http://www.igoumenitsa.gov.gr/) η οποία έχει παραμείνει εγκαταλειμμένη ένα και πλέον χρόνο και η οποία δημιουργήθηκε στο Πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» (Γ’ ΚΠΣ) το οποίο χρηματοδοτήθηκε κατά 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο Δήμος Σουλίου χρησιμοποιεί ως επίσημη ιστοσελίδα την Διαδικτυακή Πύλη  (http://www.dimossouliou.gov.gr/) που δημιουργήθηκε στο Πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» (Γ’ ΚΠΣ). Ωστόσο αν κάποιος προσπαθήσει να επισκεφτεί την παλιά ιστοσελίδα του δήμου (http://www.paramythia.gr/) μεταφέρεται αυτομάτως στη Διαδικτυακή Πύλη .
Ο Δήμος Φιλιατών χρησιμοποιεί και αυτός ως επίσημη ιστοσελίδα τη Διαδικτυακή Πύλη (http://www.filiates.gov.gr/) που δημιουργήθηκε στο Πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» (Γ’ ΚΠΣ). Η παλιά ιστοσελίδα (http://www.filiates.gr/) μεταφέρει αυτόματα τους επισκέπτες της στη Διαδικτυακή Πύλη.
Βλέπουμε λοιπόν ότι οι δήμοι έχουν αρχίσει να αξιοποιούν τα εργαλεία που έχουν στη διάθεση τους για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών τους. Όμως υπάρχουν και εξαιρέσεις…. 

Ντάνης, Γ. «Καλοκαίρι και τεχνολογία» Εφημ. Θεσπρωτών … Διαβούλευση 96 (Ηγουμενίτσα), 06/08/2012, σελ. 10

Εκσυγχρονίζοντας τη Δημόσια Διοίκηση

Αρκετές φορές χρειάστηκε ο δημόσιος υπάλληλος που εξυπηρετεί κάποιον πολίτη, να ανατρέξει σε κάποια υπουργική απόφαση, σε κάποιο προεδρικό διάταγμα, είτε σε κάποιο νόμο αλλά και το πλέον τραγικό αλλά και δυστυχώς πραγματικό, σε κάποιο βασιλικό διάταγμα. Μεγάλος μέρος από αυτά τα έγγραφα, τα οποία είναι απαραίτητα για να γίνει σωστά η εξυπηρέτηση των πολιτών βρίσκονταν σε σκονισμένους φακέλους οι οποίοι βρίσκονται συνήθως τοποθετημένοι όπως όπως σε διάφορες ντουλάπες ή ακόμα και υπόγεια. Ακόμη κάθε νέος νόμος ή υπουργική απόφαση που εκδίδεται αποστέλλεται στις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες πρέπει με τη σειρά τους να τα τυπώνουν σε αρκετά αντίγραφα και να τα διαμοιράζουν στα αρμόδια γραφεία των υπαλλήλων, όπου υπάρχουν και άλλα συσσωρευμένα έγγραφα.
Τα προβλήματα που προκύπτουν από την παραπάνω διαδικασία είναι πολλά. Τα έξοδα εκτύπωσης, αρχειοθέτησης και φύλαξης ακόμη περισσότερα. Ο χρόνος αναζήτησης συγκεκριμένων εγγράφων μεγάλος έως μερικές φορές ακόμη και τεράστιος. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να δαπανώνται άσκοπα χρήματα, να χάνονται εργατοώρες σε αναζήτηση εγγράφων και τέλος η υγεία των υπαλλήλων που έρχονται σε επαφή με τα σκονισμένα και μουχλιασμένα πολλές φορές έγγραφα να επιβαρύνεται ενώ ταυτόχρονα επιβαρύνεται και η ψυχολογική υγεία του πολίτη που προσπαθεί να εξυπηρετηθεί. Υπάρχει όμως λύση; Φυσικά και υπάρχει, αξιοποιώντας φυσικά τις νέες τεχνολογίες. Ας περιγράψουμε όμως ποια θα μπορούσε να είναι αυτή λύση.
Θα δημιουργηθεί και θα εγκατασταθεί ένας κεντρικός υπολογιστής στο Εθνικό Τυπογραφείο (όπως ο κεντρικός υπολογιστής του Διαύγεια), στον οποίο θα είναι υπάρχει μια βάση δεδομένων η οποία θα περιέχει ψηφιοποιημένα και ταξινομημένα όλα τα έγγραφα (νόμοι, υπουργικές αποφάσεις, έντυπα υποβολής κ.α.) που είναι απαραίτητα για τις εργασίες των δημοσίων υπαλλήλων.
Βέβαια για να προληφθούν φαινόμενα όπως αυτά που παρατηρούνται στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, το οποίο λόγω της αυξημένης κίνησης καθυστερεί δραματικά ή ακόμη και αδυνατεί να λειτουργήσει για αρκετές ώρες, θα εγκατασταθούν και στις δεκατρείς περιφέρειες κεντρικοί υπολογιστές οι οποίοι θα είναι ακριβή αντίγραφα του κεντρικού συστήματος το οποίο θα βρίσκεται στο εθνικό τυπογραφείο. Ο κεντρικός υπολογιστής κάθε περιφέρειας θα εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τις απαιτήσεις των δημοσίων υπαλλήλων της συγκεκριμένης περιφέρειας.

Ο κάθε δημόσιος υπάλληλος θα συνδέεται στο σύστημα (συγκεκριμένα με το σύστημα της περιφέρειας στην οποία ανήκει) μέσω του προσωπικού του λογαριασμού και έπειτα θα μπορεί να αναζητά και θα ανακτά οποιοδήποτε έγγραφο χρειάζεται. Επίσης ο υπάλληλος θα μπορεί να στείλει τις απορίες και τα σχόλια του σχετικά με οποιοδήποτε έγγραφο ώστε να υπάρχει η κατάλληλη ανατροφοδότηση και να υπάρξουν διορθώσεις όπου είναι απαραίτητο.
Όταν εκδίδεται ένα νέο έγγραφο π.χ. ένας νόμος, οι διαχειριστές θα ενημερώνουν το κεντρικό σύστημα με αυτό. Το κεντρικό σύστημα με τη σειρά του θα ενημερώνει τα συστήματα των περιφερειών. Παράλληλα θα ενημερώνονται, αυτόματα με e-mail οι υπάλληλοι που χρειάζονται ή που πιθανότατα να χρειαστούν το συγκεκριμένο έγγραφο. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση των δημοσίων υπαλλήλων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Ακόμη όταν ένα έγγραφο παύει να ισχύει ή αντικαθίσταται από κάποιο άλλο, θα μπαίνει σε υποσύστημα αρχείου. Βέβαια και πάλι το σύστημα θα ενημερώνει τους υπαλλήλους αυτόματα μέσω e-mail.
Η παραπάνω λύση που προτείνεται είναι σχετικά απλή και αν η μελέτη (και γιατί όχι και η ανάπτυξη) του συστήματος δοθεί στα ερευνητικά εργαστήρια της εγχώριας πανεπιστημιακής κοινότητας (τα οποία διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία), μπορεί τότε το κόστος να ελαττωθεί δραματικά.
Λύσεις υπάρχουν βούληση από τους κυβερνόντες δεν υπάρχει…

Ντάνης, Γ. «Εκσυγχρονίζοντας τη Δημόσια Διοίκηση». Εφημ. Θεσπρωτών … Διαβούλευση 83 (Ηγουμενίτσα), 07/05/2012, σελ. 8.