Η ζωή σήμερα τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς κάνοντας την αναμονή στην ουρά μιας τράπεζας χάσιμο πολύτιμου χρόνου που σε αρκετές περιπτώσεις μεταφράζεται σε απώλεια χρημάτων. Τα καταστήματα της τράπεζας που συγκεντρώνουν την μεγαλύτερη ουρά αναμονής είναι αυτά της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, στα οποία ειδικά μέρες όπου γίνεται η αποπληρωμή των επιδομάτων και των συντάξεων υπάρχει αναμονή μιάμισης και πλέον ώρας. Την λύση σε αυτό έδωσαν ένα πακέτο ηλεκτρονικών υπηρεσιών όπως είναι αρχικά τα ΑΤΜ, το Phone Banking, το Internet Banking, το Mobile Banking και τέλος τα Κέντρα Αυτόματων Πληρωμών (ΚΑΠ). Στο άρθρο που θα ακολουθήσει θα επικεντρωθούμε κυρίως στο Internet Banking.
Το Internet έχει εισέλθει για τα καλά στην ζωή μας και αν το αξιοποιήσουμε σωστά, μόνο κερδισμένοι μπορούμε να βγούμε. Η υπηρεσία Internet Banking που σήμερα παρέχουν σχεδόν όλες οι τράπεζες είναι ίσως αυτή που δεν γνωρίζει μεγάλης αποδοχής λόγο κυρίως του φόβου, σχετικά με την ασφάλεια των συναλλαγών. Ο φόβος αυτός είναι κυρίως λόγω της άγνοιας που υπάρχει για την ασφάλεια καθώς οι ίδιες οι τράπεζες εγγυώνται την ασφάλεια των συναλλαγών και δεν θα διακινδύνευαν να δυσφημιστούν. Επίσης τα συστήματα ασφαλείας των τραπεζών εκσυγχρονίζονται συνεχώς παρέχοντας στους πελάτες τους ένα περιβάλλον διαδικτυακής ασφάλειας.
Η Εθνική Τράπεζα προκειμένου να ενισχύσει την ασφάλεια δίνει στους πελάτες της μια συσκευή (στο μέγεθος ενός σπιρτόκουτου) η οποία παράγει κωδικούς μιας χρήσης. Η συσκευή ονομάζεται i-code και παράγει κωδικούς οι οποίοι χρειάζονται για τη διενέργεια συναλλαγών στο Internet, το Mobile και το Phone Banking. Ο κωδικός αυτό σε συνδυασμό με τον Κωδικό Χρήστη και το Μυστικό Κωδικό αποτελούν μία ασφαλή μέθοδο πραγματοποιήσεις των συναλλαγών μας
Ας επικεντρωθούμε όμως στα πλεονεκτήματα που μας παρέχει όπως είναι η άμεση πραγματοποίηση συναλλαγών από οπουδήποτε και οποιαδήποτε χρονική στιγμή και πολλές φορές ανέξοδα (π.χ. Πληρωμές λογαριασμών, απόδοση Φ.Π.Α. κ.α.). Ακόμη μπορείς να εξοικονομήσεις χρήματα στέλνοντας εμβάσματα σε οποιαδήποτε τράπεζα του εξωτερικού (εντός Ευρωπαϊκή Ένωσης) καθώς η αποστολή από το κατάστημα χρημάτων έως 1000€ κοστίζει 8€ ενώ μέσω Internet Banking κοστίζει 0,50€ για ποσά έως 2.500€.
Το Mobile Banking είναι ουσιαστικά η πρόσβαση στο Internet Banking αλλά μέσω των smart-phones (π.χ. Iphone, Windows Mobile, BlackBerry κ.α.). Ο πελάτης θα πρέπει να εγκαταστήσει την ανάλογη εφαρμογή και να έχει στη διάθεση του τα στοιχεία που χρειάζονται για να έχει πρόσβαση στο λογαριασμό του. Μέσα από το Mobile Banking μπορούν να γίνουν αρκετές συναλλαγές όπως μεταφορά χρημάτων, έλεγχος χαρτοφυλακίου, πληρωμές πιστωτικών καρτών και λογαριασμών κ.α.
Τα ΑΤΜ είναι τα γνωστά σε όλους μας μηχανήματα αναλήψεων μέσω των οποίων υπάρχει η δυνατότητα εκτός από ανάληψη να γίνει κατάθεση, αποστολή εμβασμάτων κ.α.
Τα Κέντρα Αυτόματων Πληρωμών (ΚΑΠ) είναι μηχανήματα μέσω των οποίων μπορεί κάποιος να πραγματοποιήσει πληρωμές δανείων και πιστωτικών καρτών της Εθνικής Τράπεζας, λογαριασμούς (π.χ. ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΦΠΑ κ.α.) και επίσης κατάθεση μετρητών σε λογαριασμούς της Εθνική Τράπεζας ακόμα και αν δεν είναι ο ίδιος πελάτης της.
To Phone Banking δεν είναι τίποτε άλλο από την υλοποίηση των συναλλαγών μέσω του τηλεφώνου. Πιο συγκεκριμένα ο πελάτης καλεί από το τηλέφωνο του έναν αριθμό, και ύστερα με την καθοδήγηση φωνητικών εντολών ή μέσω κάποιου υπαλλήλου μπορεί να πληροφορηθεί για του λογαριασμούς του, τις πιστωτικές κάρτες ή τα δάνεια του. Επίσης μπορεί να πραγματοποιήσει συναλλαγές όπως μεταφορές/ εμβάσματα, πληρωμές (Δημόσιο, Εταιρίες), χρηματιστηριακές συναλλαγές κ.α.
Βέβαια παρόμοιες λύσεις παρέχουν σχεδόν όλες οι τράπεζες τις οποίες οι πελάτες τους καλό θα ήταν να ενημερωθούν και γιατί όχι να τις αξιοποιήσουν προς όφελος τους.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες την κα. Αλεξάνδρα Σακίσλογλου, υπάλληλο της Εθνικής Τράπεζας.
Ντάνης, Γ. «Ουρά στην Εθνική Τράπεζα ... ποτέ ξανά». Εφημ. Θεσπρωτών … Διαβούλευση 84 (Ηγουμενίτσα), 14/05/2012, σελ. 11.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου