Πολιτική και Διαδίκτυο

Η αύξηση της ταχύτητας, σε συνδυασμό με την μείωση των τιμών, των συνδέσεων πρόσβασης στο διαδίκτυο, έχει οδηγήσει στην κατακόρυφη αύξηση του αριθμού των χρηστών που έχουν πρόσβαση σ’ αυτό (46,2% των Ελλήνων διαθέτει πρόσβαση σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία). Ακόμη, η δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο ξεπερνά πλέον τους σταθερούς και τους φορητούς υπολογιστές και γίνεται από περισσότερα σημεία όπως είναι, τα κινητά τηλέφωνα, τα table pc και τα έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), οι πωλήσεις των οποίων έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Μέσα στην νέα καθημερινότητα που διαμορφώνεται, όπου το διαδίκτυο εισέρχεται όλο και περισσότερο στις καθημερινές μας συνήθειες δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστοι, οι πολιτικοί, η πολιτική αλλά και η παραπολιτική. Όπως αναφέραμε και παραπάνω το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους πολιτικούς (και ιδιαίτερα από τα οργανωμένα επικοινωνιακά επιτελεία τους). Έφτιαξαν λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mails) όπου, στέλνουν ενημερωτικά μηνύματα στους ψηφοφόρους και απαντούν σε απορίες πολιτών. Δημιούργησαν, ιστοσελίδες όπου έχουν αναρτήσει τις ανακοινώσεις και τα δελτία τύπου που εκδίδουν, τις ομιλίες τους, το πρόγραμμα με τις δραστηριότητες τους, φωτογραφικό υλικό με της εμφανίσεις τους καθώς και τα προεκλογικά τους σποτ. Επίσης δημιούργησαν σελίδες σε ιστοσελίδες κοινωνική δικτύωσης (π.χ. facebook και twitter) από όπου ενημερώνουν τους “φίλους” (ή likers) για τις δραστηριότητες τους και κοινοποιούν πολυμεσικό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά αποσπάσματα) από τις δραστηριότητες τους. Ωστόσο υπάρχουν και πολιτικοί οι οποίοι δεν διαθέτουν καν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) πόσο μάλλον ιστοσελίδα.
Mία επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Κοινοβουλίου (http://www.hellenicparliament.gr/) όπου αναφέρονται τα στοιχεία επικοινωνίας με τους βουλευτές και τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου διαπιστώνει κανείς τα παρακάτω:
  • το 92% (277 βουλευτές) διαθέτει λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και 8% (23 βουλευτές) δεν διαθέτουν ή δεν έχουν ενημερώσει την ιστοσελίδα του κοινοβουλίου με το λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους.
  • το 39% (δηλ.117 βουλευτές) δεν διαθέτουν ιστοσελίδα ή δεν έχουν ενημερώσει για την ιστοσελίδα τους, την ιστοσελίδα του Ελληνικού Κοινοβουλίου
  • από αυτούς που διαθέτουν ιστοσελίδα (61% ή 183 βουλευτές), μόνο οι 127 βουλευτές διατηρούν ενημερωμένες τις ιστοσελίδες τους. Επίσης, 56 βουλευτές έχουν αφήσει στην τύχη της την ιστοσελίδα τους, η οποία είναι πεπαλαιωμένη ή έχει απενεργοποιηθεί.
  • με βάση τις ιστοσελίδες τους, 83 βουλευτές διαθέτουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Facebook και 43 βουλευτές διαθέτουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Tweeter
Μπορεί η πολιτική να έχει περάσει και σε ένα άλλο επίπεδο, όπου η μάχη για την επικράτηση αγγίζει τις μάχες για την επικράτηση στα παραδοσιακά ΜΜΕ (Τύπος, Τηλεόραση, Ραδιόφωνο), όμως υπάρχουν ακόμα κάποιοι βουλευτές που αντιστέκονται ή αγνοούν τη δύναμη του διαδικτύου.
Το διαδίκτυο όμως, δεν βοήθησε μόνο στην αλλαγή της πολιτικής προς το καλύτερο αλλά και στην εξάπλωση και την διάδοση φημών, ψευδών ειδήσεων τα οποία είχαν ως σκοπό την συκοφάντηση πολιτικών προσώπων. Επίσης διαδόθηκαν και «νέα» τα οποία ο εκάστοτε πολιτευτής δεν θα ήθελε να γνωρίζουν οι πολίτες για τα πεπραγμένα του ή για κάποια σκιά γύρω από το όνομα του ή ακόμα και για θέματα που αφορούν την ίδια του την οικογένεια.
………………
Η κριτική σκέψη είναι αυτή που θα μας βγάλει από τη θάλασσα των
πληροφοριών που μας κατακλύζουν στο διαδίκτυο….


Ντάνης, Γ. «Πολιτική και Διαδίκτυο». Εφημ. Θεσπρωτών…Διαβούλευση 60 (Ηγουμενίτσα), 21/11/2011, σελ. 8.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου